Friday, September 7, 2012

Min sommersouvenir - My summer souvenier


Vi har alle sammen prøvet at komme fra ferie med en eller anden ting, et stykke tøj eller en dekorativ dims af en slags og tænkt: Hvad i alverden tænkte jeg dog på? Derfor køber jeg ikke souvenirs (mere!). Jeg fotograferer i stedet.

I år købte jeg dog en ”souvenir” – dvs da jeg var kommet hjem. Jeg købte en af Tenka Gammelgaards ballet-kostume-tegninger. Den hænger på min væg nu. Jeg er henrykt – over billedet og over mødet med søde Tenka i hendes fantastiske atelier.



We have alle tried to come back from holidays with something, a piece of clothing or a decorative gadget of some sort, and thought: What on earth was I thinking of? Therefore I normally don’t buy anything (any more!). I take photographs.

But I did buy a “souvenir” this year – when I came back from holidays. I bought one of Tenka Gammelgaard’s ballet coustume drawings! It is hanging on my wall now. I am thrilled – about the drawing and about the meeting with lovely Tenka in her fantastic atelier.


No comments:

Post a Comment