Tuesday, October 16, 2012

Hvad er orden? - What is order?


Click the photo to read the full article


Indrømmet. Jeg er et ordensmenneske. Jeg ved, hvor jeg har mine ting, og jeg ved, hvad jeg har. Det er definitionen på orden for mig. Man behøver ikke at have et skrabet hjem. Tingene behøver ikke at stå lige på hylden, eller ligge på den helt rigtige plads i skuffen. Det drejer sig ikke en gang om meget eller lidt, selvom man jo må indrømme at ’lidt’ altid er lettere at styre. Det drejer sig ganske enkelt om at vide, hvad man har, og at det fungerer. Så behøver man ikke at beskæftige sig mere med det og kan koncentrere sig om noget bedre. Jeg bliver også nødt til at erkende, at jeg er et ordensmenneske med en svaghed: Tøj i bunker på sengen efter morgenens tøjkrise!




Admitted. I am a tidy person. I know where my things are, and I know what I have got. That is the definition of order for me. It is to know what you own. You don’t have to have a minimalist home, your things don’t have to be standing straight on the shelf, or be in the exact right place in the drawer. It is not even about a little or a lot of stuff, even though you have to admit that ‘little’ always is easier to handle. It is all about knowing, what you have got, and that it is functioning. Then you don’t have to think about that and you can concentrate about something better. I also have to admit that I am a tidy person with a weakness: Clothes in piles at the bed after the morning’s clothes crisis!

No comments:

Post a Comment