Wednesday, January 2, 2013

Ønsker eller mål i 2013 - Wishes or Goals in 2013

Jeg elsker at lægge planer for det nye år, og planen over hvad jeg vil opnå, starter altid med at være 1½ meter lang! Og så bliver jeg realistisk ved at plotte de ting, som jeg vil arbejde med, ind i min kalender, så mine planer ikke bliver usynlige. Der er i reglen kun 3 ting på listen: Noget jeg vil arbejde på. Noget jeg vil anskaffe, skifte ud eller vedligeholde, som måske medfører en opsparing. Og noget jeg vil lære. Det kan være at sætte soveværelset i stand, spare op til et nyt gulvtæppe og tage et kursus. Men hvis det skal gå op, og hvis jeg ikke skal falde udmattet om i processen, skal det skrives i kalenderen. Ellers kan jeg ikke overskue, om det bliver for meget, så det bare ender som dårlige samvittigheder. En realistisk action-plan er første skridt på vejen til et mål. Dine planer fortjerner at blive til mere end krusninger på vandet. Så hvad ønsker du dig i 2013?



I love to make plans for the New Year, and the plan of what I want to accomplish always starts being 1½ meter long! And then I become realistic starting plotting the things, I want to work with, into my calendar, so my plans don't become invisible. I normally only put 3 things on the list: Something I want for work for. Something I want to buy, change or maintain, which might end up with a savings plan. And then something I want to learn. It could be to paint my bedroom, save money for a new carpet, and take a course. But if it is going to take place, and if I shouldn't collapse during the process, it has to go into my calendar. Otherwise I cannot see, if it becomes too much, so the whole projects ends up as bad consciences. A realistic action plan is the first step on the way to a goal. Your plans deserve to be more than ripples in the water. So what do you want to accomplish during 2013?




No comments:

Post a Comment