Wednesday, August 14, 2013

Dyr i frit fangenskab - Animals in Free Captivity

Jeg er generelt ikke vild med dyr i fangenskab, men her først i ferien var jeg i Ree Dyrepark her, og jeg må indrømme, at jeg blev imponeret. Her har man virkelig forsøgt at nærme sig de forhold, som dyrene har ude i det fri. Det første jeg så, da vi steg ud på parkeringspladsen udenfor, var 2 ara'er, der kom flyvende ud af skoven. De flyver frit. Mindre aber har store områder, hvor de færdes frit sammen med os mennesker, hvilket kræver, at man opfører sig med omtanke. En stor savanne, hvor man kommer ind med jeep og guide/chauffør. Løver, næsehorn, strudse - ja, alle mulige dyr. Bestemt en fin oplevelse.



I am generally not to crazy about animals in captivity, but early this holiday I was in Ree Dyrepark here, and I must admit that I am impressed. Here everything possible have been done to come close to the conditions, the animals have in real life. The first thing I saw, when we got out of the car on the parking lot, was 2 macaw parrots coming flying out of the wood. They fly free. Smaller monkeys have big areas where they run free together with us humans, which demands that you behave with care. There is a big savanna where you can go by jeep and a park guide. Lions, rhinos, ostriches - well, you name it... Definitely a nice experience.

No comments:

Post a Comment