Sunday, September 22, 2013

Køb! køb! køb! - Buy! Buy! Buy!

Jeg har lige været inde i en designforretning, og igen slår det mig, hvorfor vi gider at købe, når en ny ting bliver lanceret. Et halvt år senere efter lancering bliver varen sat ned til det halve, for så kommer den nye kollektion. Og som det ikke er nok, er det design fra 50'erne, 60'erne eller et eller andet 'erne' som bliver genoplivet og solgt til overpris, selvom de egentlig blev designet til at være hvermands-eje. Jeg tror, at jeg vil lave et købestop og lade som om alle de ting, jeg har, er super-moderne ...og hov, det er de også jo også! Altså dem jeg købte for mange år siden. De er pludselig meget, meget moderne - igen. Mange af de andre burde jeg have ventet med at købe, for så havde jeg sparet det halve. Det er sandelig ikke let at finde ud af!


I have just visited a designshop, and again I get amazed why we bother buying something, when it is launched. Half a year later the price is reduced with 50%, because then comes the new collection. And as if that wasn't enough, then the 'new' stuff are remakes from 50's, 60's or some other 'ties' revived and overpriced, even though these things often were designed to the 'common' man. I think that I will stop buying and pretend that all the things I own are super modern ... and ups, so they are! That is the ones I bought many years ago. All of a sudden they are totally in - again. Concerning a lot of other stuff I should just have waited buying, because then I had saved half the price. It is not easy to figure out!

No comments:

Post a Comment