Friday, January 3, 2014

Genbrugstøj - Second Hand Clothes

En af dagene mellem jul og nytår blev brugt til at gennemgå mit tøj, og der bliver fyldt nogle poser, som går til genbrugsshoppen i morgen. Det er altid overraskende, hvor meget jeg kan lade gå uden problemer. Det blev til 11 t-shirts, 9 sweaters, 2 par bukser, 2 jakker, 1 skjorte, 1 vest, 3 natkjoler (aldrig brugt - jeg kan ikke finde ud af natkjoler, jeg er en pyjamas-person!), nogle bælter og tørklæder og 2 par støvler, som jeg ikke kan gå i, men der er er måske andre, der kan. Mit klædeskab er dejligt luftigt nu! Hvis man spørger mig, hvilke ting jeg ikke kan leve foruden, må svaret være, at jeg kan leve uden ting, men ikke uden mennesker.




One of the days between Christmas and New Year was spent going through my clothes, and now the bags are filled, and they go to the secondhand shop tomorrow. It is always surprising how much I can let go of without problems. It added up to 11 t-shirts, 9 sweaters, 2 pairs of jeans, 2 jackets, 1 shirt, 1 west, 3 nighties (never used - I cannot 'do' nithties, I am a pyjama-person!) some belts and scarfs and 2 pairs of boots, which are fine, but I cannot walk in them. But somebody else might be able to. My closet is nice and airy now!  If you ask, which things I cannot live without, the answer is that I can live without things, but not without people.

No comments:

Post a Comment