Saturday, May 31, 2014

Sælge eller give væk - Sell or Give Away

Jeg har haft nogle ting til salg på Den Blå Avis, som er et udmærket sted at sælge ting. Ingen kritik af bladet. Kritikken kommer af, at folk, der spørger til varer, er totalt useriøse. Jeg har prøvet det før, og jeg synes, at det bliver mere og mere udpræget. Jeg havde flere ubrugte varer til salg og skrev frem og tilbage med potentielle købere. Der gik mange, mange mails mellem os, og efter lang tid kom der helt uanstændige prisforslag! Da jeg ikke accepterede, men bød en lidt lavere pris (det kaldes forhandling) kom der ingen tilbagemeldinger.

Så jeg gentænkte, som jeg har gjort tidligere. Jeg lukkede annoncerne og afleverede alle tingene til Røde Kors på Fælledvej i København. Så nu kan I, mine 'potentielle' købere, gå derind, og så må vi se, om I har samvittighed til at byde samme vildt uanstændige priser, når pengene går til et godt formål!

Min belønning var en virkelig god cafe latte på Illums tagterasse
I rewarded myself with af caffee latte at the roof terrace at Illum (big store)

I have tried to sell some things at The Blue Newspaper (Danish version of E-Bay). It is a very good paper, no criticism here. The bad feeling comes when certain persons, who ask about details, are not serious, just passing time, and this becomes more and more usual. I had some unused items for sale, and wrote back and forth a lot of times with potential buyers. Many, many mails, and after a long time I received totally ridiculous offers. When I didn't accept, but offered a lower price than the start price (which is called negotiation!) no answer.

So I re-thought, as I have done earlier. I closed all my ads and gave all of the items to a Red Cross shop in Copenhagen center. So now you, my 'potential' buyers, can go there, and then we will see, if you have the audacity to bid the same wildly low prices, when the money goes to a good purpose!

No comments:

Post a Comment