Monday, June 9, 2014

At bo i en smuk spøgelsesby - To Live in a Beautiful Ghost Town

Som de fleste elsker jeg fridage. Når det er dårligt vejr, er det oplagt at hygge sig hjemme med en god bog eller en film, men når solen skinner, er jeg nødt til at tage afsted. Et eller andet sted hen. Lige meget hvor. Bare ud. Jeg får en indre uro, der ikke vil forsvinde. Jeg bor i en kommune 10 km fra Københavns centrum. Vi har dejligt grønne områder og skønne steder, men når det er helligdag eller weekend, dør byen. Der er ikke et øje, bogstaveligt! Det bliver en spøgelsesby. Så i dag, da vejret viste sig fra sine skønneste side, tog jeg afsted. Vi var i Botanisk Have sammen med en masse mennesker og nød hele dagen. Efter sådan en dag er det ok at komme retur til stilheden.



It is holiday in Denmark today, and like most people I love days off. When the weather is bad, it is natural to grab a good book or watch a movie, but when the sun shines, I have to go. Somewhere. Anywhere. Just out. I get this inner turmoil, which will not go away. I live a municipality 10 km from Copenhagen center. Here we have wonderful green areas, parks, ponds, but when it is holiday or weekend, the city dies. You will not meet a living soul, literally! It becomes a ghost town. So today, when the weather was absolutely wonderful, I had to go. We went to The Botanical Garden and joined a lot of other people and enjoyed the day. After a day like this, it is ok to back to the quiet.

No comments:

Post a Comment