Thursday, June 19, 2014

Rock og/eller klassisk? - Rock and/or Classical Music?

I går skippede jeg det dejlige vejr og gjorde noget, jeg ikke så ofte gør. Jeg tog til kammerkor-koncert. Kammerkoret Pegasus, læs mere her, gav koncert i Sankt Jakobs Kirke på Østerbro, og jeg må sige, at selvom jeg ikke er nogen kender af kammermusik, var det en stor oplevelse. Ikke kun musikken, men også at se så mange mennesker gå 'all in' på så højt et niveau. Det bliver ikke sidste gang for mig. Jeg elsker de gamle rock-klassikere, men det udelukker jo ikke de gamle klassiske klassikere!



Yesterday I skipped being out in the great summer weather and did something, I don't often do. I went to a chamber music choir concert. The chamber music choir, Pegasus, read more here her (it is in Danish only, but still ...!) held a concert in Saint Jakob's Church in Copenhagen, and I must say that even if I don't know much about chamber music, it was a great experience. Not only the music, but also the choir members who went 'all in' on a very high level. It is not going to be the last time I go. I love the old rock classics, but it doesn't exclude the the old classic classics!

No comments:

Post a Comment