Tuesday, September 30, 2014

Hvide duge - White Tablecloths

Der er travle forberedelser for et af mine favoritmennesker bliver 40 års på lørdag, og jeg har sagt ja til at holde receptionen her i mit hjem. Så nu begynder jeg så småt at hive de gamle traditioner frem. Nu har jeg stået og strøget 2 hvide damask duge, så der dufter herligt i hele huset, og de skal bare ligge udstrakt indtil på fredag, hvor der skal dækkes bord. Dugene er vævet i 1930'er på Helsingør Væveri, og et kært familiemedlem, der nu er død, har vævet dem. De har overlevet alle slags pletter og er stadig i perfekt stand. Hvis de kunne tale, kunne de fortælle om mange glade fester.



Busy preparing for the 40's birthday of one of my favorite persons. It is on Saturday, and I have said yes to have the reception here in my home. So now I am starting pulling out all the family treasures out of the closets. I have just ironed 2 white damask tablecloths, so there is a wonderful smell all over the house, and they are going to be spread out until Friday, when I set the tables. The tablecloths are woven in the 1930's at Elsenore Weaving Factory, and a dear departed family member made them. They have survived all sorts of stains, and are still in mint condition. If only they could speak, they could tell stories about many happy occasions.

No comments:

Post a Comment