Monday, March 2, 2015

Anden måneds købestop - Second Month Purchase Stop

Jeg er nu startet på 3. måneds købestop, og resultatet for februar er næsten bedre end januars, selvom beløbet er mindre. Jeg havde brugt ret mange penge i januar 2014, og derfor holdt jeg igen med indkøbene i februar. Alligevel har jeg brugt 1000 kr. mindre sidste måned end i februar 2014.
Jeg er selv lidt overrasket, men jeg handler faktisk også kun, når der er nødvendigt. Mine tidligere byture er gået med at 'kigge', hvilket ofte betød, at jeg kom hjem med en eller anden 'lille' ting til et par hundrede kroner. Men jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke behøver flere 'små' ting.
Pengene, jeg nu sparer, skal bruges her til foråret. Jeg ønsker mig en trenchcoat og nye sko. Og nu behøver jeg ikke tage dem af de 'rigtige' sparepenge.


I have now started the third month of my purchase stop, and the result for February is kind of better than the one for January, even though the amount is smaller. I had spent quite a lot of money during January 2014, and therefore I held back in February 2014. Still, I have spent 150 US$/134 Euro less last month less than in February 2014.
I am a bit surprised myself, but I actually only shop when needed. My previous city trips have often been spent by 'looking around', which often meant that I came home with a 'small' thing for a smaller sum. But I have made up my mind that I don't need more 'small' things.
The money, I am saving now, is going to be spent here during Spring. I want to buy a trench coat and new shoes. And now I don't have to take the money from my 'real' savings account.

No comments:

Post a Comment