Tuesday, May 19, 2015

Guld og glitter - Gold and Glitter

Jeg har haft gang i en ide om et billede, der skulle være japansk inspireret. Der skulle indgå en dyb rød farve og bladguld, og så skulle det have et motiv malet med sort tusch.
I går startede jeg så med den røde farve og bladguldet, og det faldt lidt anderledes ud, end jeg havde forventet. Så nu hænger det på væggen, så jeg kan se det, om det fortæller mig, hvordan jeg skal gå videre.




I have been working on an idea about a painting in a Japanese style. There should be a deep read color and gold leaf, and then I would paint with black Indian ink.
Yesterday I started with the red color and the gold leaf, and it came out a bit different, than I had expected. So now it is hanging on my wall, where I can see it. Maybe in time it will tell me how to proceed.

No comments:

Post a Comment