Monday, June 15, 2015

Sommer-souvenirs - Summer Memories

Nu har jeg haft en uges ferie, og det fik mig til at tænke på, hvor ofte jeg er kommet hjem med en souvenir af en eller anden slags. Et par sandaler, et sengetæppe, en lang nederdel, en smykke. Ja, alt muligt. Og de er aldrig blevet brugt, men har bare ligget og fyldt op! For hjemme ser de 'forkerte' ud. De passer ikke rigtig ind, fordi de har været impulskøb, og fordi tingene er smuk i deres rette omgivelser. Hvilket altså ikke nødvendigvis er hjemme hos mig!
Så pas på når du køber ting med hjem fra ferie. Det er ofte penge smidt ud i luften, og vores hjem og garderober kan hurtigt blive fyldt med ting, som vi ikke skiller os af med, fordi de har kostet penge.
Vi kan godt huske uden 'krykker' at støtte os til.
Efter alle mine rejser har jeg faktisk kun en ting, som jeg har beholdt og bruger jævnligt. En halskæde, som jeg fandt i New York.

 Den er fin både på sort, grå, hvidt og bar hud - It is so nice on white, grey, black and bare skin





Now I have had one week holidays, and it made me think, how often I have come home with a souvenir of some kind. A pair of sandals, a bed spread, a long skirt, a piece of jewelry. Yes, lots of things. And they have never been used, but have just been laying around taking space! Because at home they look 'wrong'. They don't really fit in, because it has been a purchase of impulse, and the object looked beautiful in it's right surroundings. Which wasn't in my home!
So watch out for buying thing on travels. It is almost always money wasted, and our homes and closets will fast be filled with stuff, which we don't dispose of, because they have cost money.
We are able to remember without 'crutches' to support the memory.
After all my travels I really only have one thing, which I have kept and I frequently use it. It is a necklace bought in New York.

No comments:

Post a Comment