Friday, October 23, 2015

Venskab - Friendship

I går, mens jeg var i byen, stod jeg på en rulletrappe mellem fire kvinder. De to bag mig var venner, og det var de to foran mig også. Jeg hørte lidt af deres samtaler. Den ene spurgte, hvordan det gik med den andens søster, og den ene part af det andet par sagde, at hun synes, at veninden så meget bedre ud nu. Begge par kendte helt klart hinanden godt.
Jeg har en veninde, som jeg har kendt, siden jeg var ni år. Man kan sige alt, og man kan sige lidt, og det bliver altid forstået. Det er uvurderligt.
Hvis du har sådan en ven, så er du heldig. Ring eller skriv og fortæl hende/ham, hvor meget du værdsætter jeres venskab. Selvom vi ved det, så er det dejligt at høre.
Venskaber er som blomster. De skal passes og plejes.
Hav en fantastisk weekend.


Yesterday, when I was in the city, I was standing on an escalator between four women. The ones behind me were friends, and so were the ones in front. I overheard a bit of their conversations. One asked the other, how her sister was doing, and one from the other couple told her friend, that she could see, that she was looking much better now. Both couples obviously knew each other very well.
I have a friend, whom I have known, since I was nine years old. We can say anything, and we can say a little, and it will always be understood. That is priceless.
So if you have a friend like that, you are lucky. Call or mail her and tell her/him, how much you appreciate your friendship. Even though she/she might know it, it is always good to hear.
Friendships are like flowers. They need nourishment and care.
Have a great weekend.

No comments:

Post a Comment