Monday, December 28, 2015

Hjemme fra Spanien - Home from Spain

Så er vi hjemme igen efter en dejlig tur, der for mit vedkommende dog endte med en tur på lægevagten. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg havde forventet af et spansk hospital, men jeg er aldrig blevet behandlet bedre! Med tanke på at landet er i store økonomiske problemer er det dejligt, at der ikke er sparet på sygesektoren.
Jeg havde problemer med halsen, havde feber og hostede uafbrudt, så jeg næsten ikke kunne nå at trække vejret, og med det samme jeg kom ind, fik jeg inhalationsmaske med medicin og damp. Efter det fik jeg et skud i bagdelen, en stak smertestillende tabletter i hånden og to recepter på penicillin og hostesaft. Altsammen udført med ro og venlighed. Det var som at være på privathospital! Så en god oplevelse - midt i en ikke så god oplevelse.





So now we are home again after a nice trip, thought it for my part ended with a trip to the ER. I don't know exactly, what I expected from a Spanish hospital, but I have never been treated better! Thinking about the great financial problems that Spain is having right now, it is good to see that they haven't saved much on the health care section.
I had problems with my throat, coughed endlessly and had a fever, so I hardly had time to breathe, but immediately I had an inhalation mask with medicine, had a shot of something in my rear, a pile of painkillers in my hand and a prescription for penicillin and cough syrup. All done with a very nice and calm attitude. It was like being at a private hospital! A very good experience - in the middle of a bad one.

No comments:

Post a Comment