Friday, December 18, 2015

Ny telefon? - New Phone?

Efter et par dage på langs med en stemme, som en sømand, en hoste som en sælhund og en totalt mørbanket krop har jeg set mere tv end sædvanligt.
Jeg har lige set en reklame (nævner ingen navne) der tilbyder opgradering en gang om året til den nyeste telefon model. Månedsudgiften ser ud af ingenting, men jeg nåede at se de meget små tal, som meget hurtigt forsvand fra skærmen. Det koster som minimum 8000 kr.
Vil man virkelig bruge 8000 om året på en telefon? Og er det ikke kun detaljer til forskel fra den, man allerede har?
Jeg har en telefon, der kan det hele. Den er 3 år gammel. Jeg køber en ny, når den går i stykker.

- og mine favoritbolcher - Schweizerdrops!
and my favorite bon-bons - Swiss Drops!

After a couple of days with a voice like an old sailor, a cough like a walrus, and a totally sore body I have watched more television than usual.
I just saw an advertisement (no name mentioned) offering a upgrade once a year for the next model of telephone. The monthly payment seems like nothing, but I saw the very small letters, which disappeared from the screen very fast. It costs min. 1.160 US dollars.
Do you really want to spend that much on a phone every year? And are there anything, but details different from the one you already have?
I have a phone, which can do everything. I have had it for 3 years, and I will buy a new one, when it doesn't work anymore.

No comments:

Post a Comment