Wednesday, June 29, 2016

Genbrug eller ej? - Reuse or Not?

Som I ved, er jeg ikke den største fan af genbrug - mest fordi jeg synes, at man kun skal købe ting, som man selv bruger op!
Lige nu investerer jeg ikke i noget, fordi min lejlighed skal renoveres og får et helt andet lay-out om ca. et års tid. Mere om det senere på året, når jeg ved mere.
Men jeg trængte til en ganske enkel lampe over min seng. Jeg har aldrig læst i min seng om aftenen, men man kan få nye vaner, og det gør jeg så nu.
Så jeg gik i en genbrugsforretning og fandt en lampe til 12 kr.! Hvis jeg ikke får brug for den senere, kommer den tilbage, hvor jeg fandt den, men lige nu løser den mit problem.
Der er flere grunde til, at jeg ikke er så vild med genbrug. To af dem kommer her:
1. Jeg ser alle de ting, som jeg selv har afhændet!
2. Den 'hengemte' lugt der er ved mange af tingene, som er så svær at komme af med!



As you know, I am not the biggest fan of 2nd hand things - mainly because I think, that you should only buy things, which you use until end of life for the thing.
Right now I don't make any investments, because my flat is going to be renovated and get a totally different lay-out in about a year. But more about that, when I know more.
But I needed a very simple lamp over my bed. I didn't use to read in bed before bedtime, but it is one of my new habits.
So I went to a 2nd hand store, and I found a lamp for 1,80$/1,6 Euro! So if I later will have no use for it, it goes back, where I found it, but right now it solves my problem.
There is several reasons, why I am not that crazy about reuse. Two of them are here:
1. I find all the stuff, which I have disposed of myself!
2. The 'old, stuffy' smell in many of the things, which is so difficult to remove!

No comments:

Post a Comment