Thursday, August 4, 2016

Ind- og ud-listen - The In and Out List

Som tidligere 'deklameret' er min oprydning slut! Sådan! Og jeg kan slet ikke beskrive, hvordan det føles, men jeg har fået mere tid. Tid, som jeg brugte på at komme helt i bund, planlægning om hvordan jeg skulle komme af med ting, og så pludselig - ikke mere rydde ud, op eller væk!
Det er en uvirkelig, fantastisk følelse.

Men det sidste ryk på udsiden var:

2 arkivbokse
ca. 50 foto-charteques
Termokrus med låg
2 lunchservietter, lene bjerre
5 neglelakker
neglelakfjerner
skrivegrej, overskydende
card reader
metalbælte
halskæde
mulberry taske
kettlebell, lille
et par tøjdyr
2 urtepotteskjulere
12 hvide kaffekopper
sort/hvid trøje
display kasse
en fotoramme
2 håndvægte

  • Jeg får stadig mindre og mindre papir, derfor ryger arkivbokse og ringbind.
  • Der er stadig mennesker, der bruger deres dias fremvisere, men jeg har fået digitaliseret mine dias.
  • Af samme grund har jeg ryddet alle fotoalbums med plastic-lommer.
  • Termokruset - ja, det fik jeg faktisk 'voldet' i stykker. Låget gik i baglås! Har købt et nyt, så jeg ikke er nødt til at købe dyr kaffe i pap/plastickopper. To fluer med et smæk!
  • Lunch servietter - jeg har aldrig brugt dem, fordi de havde designerens logo broderet på - som udsmykning, og jeg er allergisk overfor store, prangende logoer. Det er bare dårlig smag! (min mening! - jeg vil ikke give penge for at være nogens omvandrende reklame-søjle).
  • Neglelakkerne?!  - fordi jeg ikke har brugt dem meget længe, og fordi jeg egentlig bedst kan lide mine hænder uden lak på neglene. Helt ærligt har jeg hverken tid eller tålmodighed til at holde lakerede negle, og hvis de ikke er velplejede, ser det bare trashy ud.
  • Card reader - jeg sætter mine cards direkte i min computer.
  • Skrive-'ting' - fordi de lå og flød rundt i en skuffe.
  • Metalbæltet - fordi det er for lille (eller fordi at jeg er for tyk - det kommer an på, hvordan jeg har det på dagen!)
  • Halskæden - bruger den ikke.
  • Brun taske - hele min garderobe er sort, hvid, grå og blå. Derfor!
  • Lille kettlebell og håndvægte - fordi jeg er blevet stærkere! :-)
  • 12 kaffekopper - kunne godt lide dem, men brugte dem ikke.
  • Sort/hvid trøje - samme som ovenfor.
  • Display kasse - den har jeg haft mange planer for - i mange, mange, mange år!
  • En fotoramme - har allerede et par stykker. 

indsiden kom der

1 hvid skjorte
2 (tungere) kettlebells og 2 sæt trænings-elastikker
1 cykelhjelm

Det er de ting, som jeg fortalte om i onsdags.

Det er lidt sjovt at se tingene på disse billeder. Det er ting af den slags, som man lægger væk, fordi man 'måske en skønne dag vil få brug for dem' - men aldrig får det gjort!

Planen for ind/ud-listen er, at der fremover bliver skrevet meget lidt på den. Helst kun i forbindelse med udskiftninger, når andet er slidt i stykker eller ikke fungerer.

For mig bliver weekenden uden nogen former for oprydninger og en rengøring, der tager en ½ time! Jeg vil ønske jer det samme! Rigtig god weekend!





As earlier 'proclamed', my de-cluttering has ended! Just like that! And I cannot describe, how it feels, but I have more time, now that I don't spend any on planning how to get rid of this or that, and all of a sudden - no more to clean out and away. It is a surreal and fantastic feeling.

But the last big load on the out-list was:

2 archive boxes
approx 50 plastic photo pockets
a thermo travel mug
2 lunch napkins
5 nailpaints
nailpaint remover
miscl. writing stuff
card reader
metal belt
necklace
brown bag
kettlebell
a couple of toys
2 flower pots
12 white coffee cups
black/white cardigan
display box
photo frame
2 handweights

  • I still get less paper, so archive boxes and binders goes.
  • There are still people, which use their slide projectors, but I have had my slides digitalized.
  • For the same reason I have cleared all photo album of plastic pockets.
  • The thermo travel mug - well, I actually 'killed' it. The lid just wouldn't come off. But I bought new one, so I don't have to buy expensive coffee in paper or plastic cups. Two good reasons to buy a new one.
  • Lunch napkins - I have actually never used them, because the designer's logo was embroidered all over them, and I am allergic to big logos! I will not own or wear anything big logoes and being somebody's walking advertising board.  Big logos are in my opinion bad taste!
  • The nail polishes - because I haven't used them in a looong time, and because I like my hands better without polish on my nails. Quite honestly I don't have the time nor the patience to keep laquared nails, and if nail polish isn't perfect, it just looks trashy.
  • Card reader - I use the slot in my computer.
  • The writing material - just took up space.
  • The metal belt - because it is too small (or because I am too fat. It depends on the mood ot the day)
  • The necklace - don't use it.
  • The brown bag - my wardrobe is all black, white, blue and grey. I am a color freak, that's why!
  • The small kettle bell and the 2 handweights - because I have gotten stronger.
  • The coffee cups - like them, but never used them
  • The cardigan - same thing
  • The display box - have had many plans with that - for years!
  • Photo frame - have a couple already.
On the in-list is

1 white shirt
2 (heavier) kettle bells and exercise elestastic bands
1 bicycle helmet

It is funny to watch the photos of the stuff. I think that it is so obviously stuff, which you put away, because 'you might get to use them some day' - but never get around to!

So from now on the plan for the in- and outlist is, that there will be very few items on it. Mainly when something has to be replaced, because something else is broken og worn out.

For me the weekend will be without any kinds of cleaning out, cleaning up or de-cluttering, and the cleaning will take ½ an hour!
I hope that it counts for you, too! Have a great weekend!

No comments:

Post a Comment