Monday, October 17, 2016

Make-up spild - Make-up Waste

Man taler en masse om spild. Madspild, spild af tid, spild af penge, spild af ressourcer og så videre. Og med god grund! Men der findes også spild af make-up!

Når man køber make-up - uanset hvad - skal man aldrig begynde at beregne kilo-prisen, for det er latterligt, hvor meget det koster!

Men man kan gøre noget for sig selv for at få den fulde udnyttelse af det, man køber. Jeg har i lang tid klippet mine tuber op, og det er helt vildt, hvor meget der stadig sidder tilbage, som kan kommes over i en brugt dåse eller et glas.

Denne Maybelline BB cream, som jeg er meget begejstret for, fordi den ikke indeholder hormon- eller miljøforstyrrende stoffer, var 'tom', indtil jeg klippede den op. Nu har jeg til mindst 3 ugers yderligere brug.


So many people talk about waste. Food waste, waste of time, waste of money, waste of resources and so on. And with good reason! But there is also waste of make-up!

When you buy make-up - no matter what - you should never calculate the price by the kilo, because it is ridicolous, how expensive it is!

But you can do a lot for yourself to get the full use of, what you have bought. I have for a long time been cutting up my tubes, and there is really a lot contents left, which you can scrape out and put in a jar.

The Maybelline BB cream, which I am very pleased with, because it doesn't contain hormone- og environmental disturbing substances, was 'empty', until I cut it open. Now I have for at least 3 weeks of use.

No comments:

Post a Comment