Monday, December 12, 2016

Ind- og udlisten - The In and Out List

Lidt bagud med alting lige nu, kommer her ind- og udlisten for november måned:

På udlisten:

  • 2 Georg Jensen juleuroer - som en del af min 'design'-udryddelse, og fordi jeg ikke fik hængt dem op, forærede jeg dem væk til 2 dejlige mennesker, som virkelig blev glade.
  • Opvaskebakke - fordi jeg aldrig brugte den.
  • Lernisse - fordi jeg har to.
  • iPhone armholder - fordi jeg har en android telefon. Det her er det udtalte eksempel på, hvad man kan få indenfor dørene uden at lægge mærke til det - og uden at have brug for det!
  • 2 grydelåg - fordi jeg ikke har gryderne mere.
  • En plastic spatel - en udskiftning.
  • 10 kinesiske suppeskeer - brugte dem ikke.
  • 2 brevbakker i akryl - rigtig flotte, men de fyldte så meget, og der kom så meget junk ned i dem! Man skal bare ikke indrette et 'diverse'-sted. Det bliver bare holdeplads for alle de ting, som man ikke 'afliver' med det samme.
  • En vase - meget fin, men brugte den ikke. Jeg har et skønt apotekerglas, som jeg griber, hver gang jeg har en blomst eller en gren.
  • Et pynte æg - hvad bruger man egentlig sådan et til? Gad vide, hvorfor jeg har anskaffet det?

På indlisten var der også noget:

  • En halskæde - fordi den anden knækkede under leg med min næstmindste favoritperson.
  • En messingkrog - til min taske. Tidligere omtalt her.
  • Kageforme til jul - første gang bagning med ovennævnte favoritperson.
  • En spatel i oliventræ - udskiftning.
Og så har jeg virkelig investeret: Jeg har købt garn og er gået i gang med at strikke en plaid. Den vil jeg vise, når jeg kommer lidt længere. Det skal være min afslapnings-ting her i den mørke vintertid.


Jeg havde to - I had two.








A little behind with everything right now, here comes the in and out-list for November:

On the out-list:

  • 2 Georg Jensen Christmas ornaments - a part of my 'getting-rid-of-design-icons' - and because I didn't use them. I gave them away to two lovely ladies, who were really happy.
  • Dish drainer - never used it.
  • A Christmas Gnome figure - because I have two.
  • iPhone holder to put on the arm - because I have an android phone. A perfect example of something creeping into the house without getting your attention, and of no use at all.
  • 2 pot lids - because I don't have the pots anymore.
  • A plastic spatula - replaced by the one mentioned in the in list.
  • 10 Chinese soup spoons - because I never used them.
  • 2 acryllic letter trays. Very nice, but they took up so much space, and so much junk 'fell' into them. You should never have an 'miscl'-space, because it becomes the place, where all the paper stuff, you should 'kill' immediately, end up.
  • A vase. Very pretty, but I never used it, because I have an old bottle from a pharmacy, which is my first choise always, when I have one flower or a branch.
  • A decorative egg in marble. What do you actually use a decorative egg for? Wonder why I have bought it!

On the in list:

  • A necklace - because the other one broke during playing with my second smallest favorite person.
  • A brass hook - for my bag mentioned her.
  • Cookie forms - 1st time baking cookies with second smallest favorite person.
  • A spatula in olive tree.

And then I have made an investment: I have bought yarn to knit a plaid. I have just started it, and I will show it, when I get a little further. It is going to be my un-stress tool during the dark winter.

No comments:

Post a Comment