Wednesday, August 30, 2017

Ind- og Udlisten - The In and Out List

Her kommer ind- og udlisten. Denne gang dækker den over 3 måneder, og jeg ser til min skræk, at der næsten er lige så mange ting på ind-siden som på ud-siden! Det er ikke den vej, jeg gerne vil gå, men så er det jo en fin øjenåbner at have en sådan liste, så jeg er opmærksom på mine indkøb!

Lad os tage den lange ind-liste først:
  1. Sweatergarn – jeg vil strikke en sweater til mig selv, men jeg er ikke kommet i gang endnu.
  2. 4 t-shirts – jeg havde ikke nok at skifte med og vaskede ustandselig.
  3. 2 par sko – et par plateau, der ser ud, som om jeg er på høje hæle og et par UGG sneakers.
  4. 5 grønne planter – 3 små og 2 store (dvs jeg har allerede taget livet af én, så jeg har 4)
  5. Grøn jakke – en varmere sommer-overgangsjakke. Jeg havde ingen.
  6. En festbluse – som krøb helt vildt 1. gang jeg vaskede den!
  7. En hvid skål, som jeg har vist jer. Den er erstatning for en, som jeg baldrede.
  8. En sort top – til at have under blusen, der krøb!
  9. 2 rammer – har fået nye billeder op.
  10. En kurv til alle mine ledninger og chargers. Jeg havde en anden kurv, men den gik i stykker (det ser ud, som om jeg smadrer en masse, men dette var tidens tand!).
  11. Og så har jeg forkælet mig selv med en taske fra Decadent! Mand, hvor er jeg glad for den. Jeg har gået og kigget tasker i 2 måneder! Nyindkøbet skyldes, at jeg har en blå, lidt festlig taske, som jeg er meget glad for, men jeg har brugt den hver dag her i sommer, og det slider for hårdt på den, da den er af blødt skind. Så nu er den blevet fredet fra daglig brug og ophøjet til festtaske, og dagligtasken er nu den nye af det solide skind!
Det er vist det!

På ud-siden ser det sådan her ud:
  1. Et par jeans – ved ikke rigtig, hvad der sker i skufferne om natten, siden ting ændrer form!
  2. 2 bøger – har læst dem, og så skal de videre.
  3. En fleece vest – som jeg aldrig brugte.
  4. En hvid skjorte – har en anden.
  5. Et terassebord – der var mugnet efter en vandskade. Jeg har ingen altan, men når jeg bliver genhuset, så får jeg en... jubii! Men først til næste år!
  6. En kasse mega-clips – jeg ved ikke, hvad jeg skal bruge dem til. Jeg skulle bruge én, men det kunne jeg ikke købe, og jeg kunne ikke tiltuske mig en!
  7. 4 kork dækkeservietter – dem har jeg brugt meget, men jeg bruger ikke dug eller dækkeservietter på det bord, jeg har nu.
  8. Et læder kalenderomslag – fra den gang, hvor jeg svansede rundt og så vigtig ud med en læderindbunden kalender.
  9. En meljævner – totalt fejlkøb. Jeg troede, at jeg kunne ryste min proteindrik bedre med sådan en. Det kan jeg ikke. Jeg bruger et syltetøjsglas. Det fungerer.
  10. En sort bluse – den er ikke flatterende for mig mere. Igen det problem med skufferne!
  11. Min Coffee Registry filterkaffe-holder – jeg laver stempelkaffe eller på min Nespresso-maskine. Tre forskellige måder at lave kaffe på var lidt overkill. Så den er solgt.
  12. Min brune taske – efter lange overvejelser har jeg besluttet at sælge den. Da jeg anskaffede den, havde jeg ide om, at den skulle bruges, når jeg havde lyst tøj på. Men sådan formede det sig ikke rigtig.
Det her var ret omfattende, og jeg havde ikke lige ventet, at det ville falde ud på denne måde, men så blev jeg det klogere. 

Jeg tør næsten ikke skrive, at jeg ikke har planer om større indkøb resten af året, men sådan er det lige nu.








Dette er noget af ud-bunken.
This is some of the out pile.


Here comes the in- and outlist. This time it is covering 3 months, and with horror I see, that there are almost as many things going in as there are going out! This is not the way, I want to walk, but then of course it is good to have this list, so I become aware of it.

Let's take the long in-list first:
  1. Yearn for a sweater – I want to knit one for myself, but I haven't had time to start yet.
  2. 4 plain t-shirts – I didn't have enough tops to change with and had to wash all the time.
  3. 2 pairs of shoes – one pair of party shoes and a pair of UGG sneakers.
  4. 5 green plants – 3 small ones and 2 big ones (I allready killed one, so now I have 4)
  5. A green jacket – a summer/autumnjacket. I didn't have any.
  6. A blouse for finer use – which shrunk 2 sizes, when I washed it the first time!
  7. A white serving bowl – replacement for the one I broke.
  8. A black top – to wear with the blouse, which shrunk!
  9. 2 picture frames – I have new photoes on the wall.
  10. A basket for my chargers. The one I had fell apart (it sounds as if I am breaking everything, but this was falling apart all by itself).
  11. And then I have spoiled myself with a new bag from Decadent! I am so thrilled with it! I have been looking at bags for about 2 months. The new purchase was caused by the blue one, I have. It is a very beautiful one, which I have been using all summer, and it is kind of wearing it out a bit, and now I am saving it for more special occations. The blue leather is quite thin, so everyday use was a bit hard on it. So now it is my partybag, and the new one is the everyday one.
That's about it!

On the out list it looks like this:
  1. A pair of jeans – I don't really know, what is happening in my drawers at night, but things change form!
  2. A couple of books – I have read them, and now I pass them on.
  3. A fleece vest – which I never used.
  4. A white shirt – have another one.
  5. A terrace table – which had a lot of mould after a water damage. I don't have a terrace, but I will get one, when I get re-housed – next year!
  6. A box of mega clips – I needed one, but could only buy a box!
  7. 4 cork placemats – I have used them a lot, but I don't use anything on the table, I have now.
  8. A leather calender cover – from when I was running around looking important with a leatherbound calender!
  9. A shaker – totally a mistake to buy. I thought, that I could mix my protein shake better with such a thing. I cannot. I use a jam jar. That works.
  10. A black blouse – it doesn't do anything good for my figure any more.
  11. A Coffee Registry pour-over stand – I make coffe with my French press or my Nespresso. Three ways to make coffee is a bit of an overkill. So now it has been sold.
  12. A brown bag – after some considering I decided to sell it. When I bought it, I had the idea, that it would be good, when I was wearing summer colors. But it didn't quite work for me.
This was quite comprehensive, and I hadn't expected this result, but I got a lot wiser. 

I don't know, if I dare writing that I am not planning any big purchases during this year, but that's how it looks now.

No comments:

Post a Comment