Monday, September 25, 2017

Istandsættelse - Maintenance

Som jeg fortalte i går, skal jeg genhuses, og det er så småt begyndt at røre på sig i mit hoved.

Hele projektet er være undervejs siden 2008! - og jeg har siddet i en del beboerudvalg, fordi jeg har syntes, at det er spændende, og nu bliver det første spadestik taget i slutningen af oktober. Derefter vil der blive lavet en prøveopgang, og efter jul går de for alvor i gang.

Jeg bor i den 3. bygning, der skal renoveres, så der kommer til at gå lidt tid, før de kommer til min lejlighed, og tidsrammen ved vi faktisk ikke noget om endnu.

Men jeg er en utålmodig person, så jeg er gået i gang på anden vis. Jeg er begyndt at kigge på mine ejendele. Her tænker jeg ikke på tøj og bløde objekter, men udelukkende møbler. Jeg er begyndt at tænke over, hvilke ting, der skal 'pudses op' og hvilke ting, det ikke er værd at ofre penge på, og hvad jeg skal have med, og hvad der ryger ud.

Min seng og mit spisebord er de vigtigste møbler for mig, og jeg har 6 gamle stole, som er fra en gang i 1960'erne, og de er fantastiske at sidde i, så jeg overvejer at få dem sat i stand. Derfor har jeg kontaktet en møbelpolstrer, som jeg nu skal besøge og se, hvad han kan gøre for mine stole. De bliver sikkert lige så dyre, som hvis jeg køber nye, men jeg er ikke særlig forelsket i særlig mange af de stole, der er fremme nu. Mine stole kan man sidde i en hel aften uden at blive øm i rumpen.

Men en ting er sikkert! Jeg kommer ikke til at købe nye ting til hjemmet i det næste års tid - bortset fra en grøn plante i ny og næ! Det her drejer sig udelukkende om istandsættelse.




As told in my last blog post I am going to be rehoused, and it is starting to rumble in my head.

The project has been on the way since 2008! - and I have been a member of every house committee possible, where tenants were invited. I think that it is quite exciting, and now the upstart has a date late October. They are going to make a 'test build' at first, and after Christmas they are starting for real.

I live in the 3rd building to be renovated, so there will be some waiting time, before they come to my flat, but we still don't know the date.

But I am an unpatient person, so I have started some preparation. I have started to look at my stuff! I am not thinking clothes or other soft objects, but furniture. I have started to think about, which things that should be 'shined up', and which things that aren't worth spending money on, and what should stay, and what should go.

My bed and my dining table are the most important pieces of furniture for me, and I have 6 old chairs from the 1960's, and they are so comfortable, so I am thinking about having them upholstered. So now I have contacted an company, which I am going to visit, so I can see, what they can do with my chairs. The chairs will probably become just as expensive as new ones, but I am not really in love with a lot of the newer furniture. You can sit in my chairs a whole evening without getting a sore bum.

But one thing is for sure - I am not going to buy anything new for my home during this period - except a green plant now and then! This is all about maintenance.

No comments:

Post a Comment