Monday, October 2, 2017

Mit figentræ - My Fig Tree

Efter at have været den glade ejer af et figentræ i et lille stykke tid, blev det sygt. Jeg fik at vide af en figentræs-ekspert, at jeg skulle smide det ud, for det havde sikkert været sygt fra start! Der ikke var noget at gøre.

Det var jeg ked af, men sådan går det jo en gang imellem. Så jeg klippede det ned, så jeg kunne transportere det (på min cykel!) over til grønt-kontaineren, men jeg satte det udenfor min dør nogle dage, fordi jeg ikke havde tid til at tage mig af det.

Og se nu, hvad det gør!

Jeg har besluttet, at det skal have en chance, selv om det er ret grimt lige nu. Men hvis man kun giver det smukke chancen, går man glip af for meget!




After having been the happy owner of a fig tree for a little while, it became sick. I heard from a fig tree expert, that I should get rid of it, because it probably had been sick from start! There was nothing to do about it.

I was a bit sad about it, but that is what happens now and then. I cut it down, so I could transport it (on my bike) to the compost container, but I put it outside my door for a couple of days, because I haven't had time to do anything about it.

And now look, what it is doing!

I have decided, that I will give it a chance, even though it is quite ugle right now. But if you only give beauty a chance, you will miss out on a lot.

No comments:

Post a Comment