Saturday, October 7, 2017

Ny/gammel sweater - New/Old Sweater

Somme tider må man erkende, at ting er brugt op! At de faktisk ser triste og kedelige ud, og måske endda er slidt i stykker. Men der er mange grader af brug, og man udskifte, eller kan man måske udbedre.

Det kan være en sofa, som man elsker at sidde i, men som har fået skader af dagligt brug, og som - hvis man er helt objektiv - ikke er særlig pæn mere. Måske kan den ombetrækkes.

Det kan være et par sko, som man går godt i, men som egentlig trænger til udskriftning - og dem kan man for det meste ikke gøre noget ved - bortset fra at købe nye! Eller det kan være noget helt andet.

Da jeg gennemgik mit vintertøj fandt jeg ud af, at jeg havde to sweaters, der ikke rigtig fungerede mere. En sweater er blevet 'degraderet' til overdel til et par yogabukser, som er mit afslapningstøj, både fordi den er behagelig, og fordi den ikke er slidt op. Den anden sweater var helt fin, bortset fra at den var naturfarvet, og efter mange gange vask var farven blevet kedelig.

Så den blev farvet - og jeg har både fået en flot 'ny'sweater, jeg har sparet penge, så jeg er glad! Genbrug er fantastisk!

Rigtig god weekend.




Sometimes you have to admit, when things are worn out! That they look sad and dull, and maybe even are torn. But there are different levels of 'worn', so sometimes you have to replace, and sometimes you can repair.

It can be a sofa, which you love, but has the wear and tear of daily use, and - if you are totally objective - isn't looking good anymore. Maybe it can be upholstered.

It can be a pair of shoes, which feels so good, but actually need replacement. Though there is not much to do about that - except replace them. Or it can be something totally different.

Went I went through my winter clothes, I found out, that I have two sweaters, which don't quite work for me anymore. One sweater got demoted to become the top for a pair of yoga pants, which is my 'leasure' wear, mainly because it still is very comfortable, and because it isn't quite worn out. The other sweater was still very nice, apart from the fact that it was off-white, and after a lot of washing the color became dull.

Now it has a new color - and I have a 'new' beautiful sweater, I have saved money, so I am happy! Re-use is great!

Have a very nice weekend!

No comments:

Post a Comment