Friday, December 8, 2017

En gave - A Gift

En gang om året mødes 'Logen' - som ikke er en loge i virkeligheden. Vi er fire kvinder, der har kendt hinanden siden vores teenage-år, og vi mødes hvert år den 1. onsdag i December. Det er en fasttømret tradition. Det er super hyggeligt, og der er mange ting, der skal rapporteres om. Det bliver også kun til de væsentlige ting, for vi har ikke tid til at fylde eftermiddagen med ligegyldig snak.

Vi spiser frokost, og bagefter går vi hen og får en drink et andet sted. Begge steder er de samme hvert år. Vi vælger næsten også de samme ting samme ting fra menukortet hvert år :-)

Og så giver vi hinanden gaver! Vi køber en gave hver, og så trækker vi lod. Jeg fik dette skønne hjerte, som nu er kommet op i mit stuevindue, og i aften skal jeg se, hvordan det skal se ud med lys i - og det glæder jeg mig til. Så kan jeg tænke på de 3 fantastiske kvinder, jeg er så heldig at kende.

"Same procedure as last year, Miss Sophy? - Yes, same procedure as always, James!".



Once a year I meet with the 'The Lodge' - which actually isn't a lodge. We are four women, who have known each other since our teenage years, and we meet the first Wednesday in December. It is a rock solid tradition. It is so cosy, and we all have many things to report. Only the big things that have happened in our lives, because we don't have time to spend the afternoon with small talk. 

We have lunch, and after wards we go and have a drink somewhere else. The same two places every year. We almost also choose the same food on the menu every year :-) 

And then we give each other a gift! We buy one gift each, and then we draw lots. I got this beautiful heart, which now is hanging in my living room window, and tonight I am going to see, how beautiful it looks, when the light is on - I am looking forward to that. Thinking about 3 great women, I am lucky to know.

"Same procedure as last year, Miss Sophy? - Yes, same procedure as always, James!". 

No comments:

Post a Comment