Wednesday, April 25, 2018

Sommersko - Summer Shoes

I dag har vi regnvejr og 7 grader, og jeg har lige fået lavet sommerfødder og indkøbt sommersko. Så nu håber jeg på, at sommeren snart kommer igen.

Lavet sommerfødder betyder, at jeg har fået ordnet mine fødder og fået fransk lak på tåneglene. De er så fine.

Indkøbet af sommersko startede som en negativ oplevelse og endte med en positiv oplevelse. Jeg havde købt et par vinterstøvler i en forretning inde i København (Gabor på Kgs. Nytorv), og i løbet af 3½ måned havde jeg slidt hul igennem sålen på hælen - på begge støvler. Nok er jorden rund, men alligevel. Så jeg klagede. Det vil sige, jeg afleverede støvlerne inde i forretningen, og de sagde, at de ville ringe til mig. Opkaldet kom, og det var: Du kan bare komme ind og købe andre sko eller få et tilgodebevis! God service og sød betjening. Kan man bede om mere.

Så jeg fandt noget nyt. Jeg købte et par sandaler næsten magen til dem, jeg havde slidt ned og et par mokkasiner, som er helt neutrale - tæt på det kedelige, men af den slags man slider til døde, og sammen med mine UGG sneakers fra sidste år, er jeg dækket ind.

Heldige mig!

Jeg tror, at de er 10 år gamle. De skal ud... uden mig
 I think, that they are 10 years old. They are leaving... without me

Slidt ned - Worn down

Slidt ned - Worn down


Min nye sommersko - My new summer shoes
Three in - Three out

Today it is 7 degrees C and raining, and I have just had my 'summer-feet' made and bought new summer shoes. So I hope, that the summer comes back again soon.

'Summer-feet' means, that I have had a pedicure and a French lacquer. It is so pretty.

The purchase of summer shoes this time started with a negative experience and ended with a positive one. I had bought a pair of winter boots in a shop in Copenhagen (Gabor at Kgs Nytorv), and when I had worn them for 3½ months, there was holes through the sole - on both heals. I know that the world is round, but not that much, so I complained. Sort of. I brought the boots to the shop, and they would call me. The call came, and the message was: Come a find something else or get a gift card for later! Good service and very nice shop people. Can you ask for more.

So I found something new. I got a pair of sandals almost like the ones, I had worn down and a pair of casual shoes, quite neutral - close to boring, but the kind you wear to death. So together with my UGG sneakers from last year, I am covered.

Lucky me!

No comments:

Post a Comment