Wednesday, May 16, 2018

Når ting går i stykker - When Things Break

Jeg havde en interessant dag i går! Jeg levede op til, at når ting i hjemmet begynder at gå i stykker, så går der 3 ting!

Først gik mit strygejern i stykker. Det er oldgammelt, og nu kunne det ikke mere.
Så smadrede jeg en skål. Det gjorde nu ikke så meget, for den var ikke særlig pæn.

Men jeg er i gang med at istandsætte en dukkevugge, som jeg fik som barn, og jeg har vasket alt sengetøjet til den, og så skulle jeg lige vaske en pude. Men det skulle jeg ikke have gjort, for den var fyldt med vat - og den gik i stykker. Ved I, hvordan en trevlesi så ser ud? For ikke at tale om hvordan det lyder, når pumpen er pakket ind i vat? Hvis ikke, så skal jeg fortælle jer det. Det lyder som en tekniker! Han kommer heldigvis på fredag, og så får jeg omfanget af skaden at vide.

Men det var så den 3. ting, så nu håber jeg, at der ikke kommer mere.

Men pyt - det er kun ting.

To ud af de tre ødelagte ting - Two out of the three ruined things

I had an interesting day yesterday! The saying about that when something breaks in a home, three things will break within a short time. Well, that's is true.

At first my iron gave up. It was good, but really old, and now it didn't want to be around any longer.
Then I broke a bowl. It doesn't matter much, because it wasn't very nice looking anyway.

But I am having a project going with my old dolls cradle, which I had as a child, and I have washed all the bed linen, and then I was going to wash a pillow. I probably shouldn't have done that, because it was filled with cotton - and it broke. Do you know, what the filter looks likes then? Not to mention how the water pump sounds, when wrapped in cotton? If not, then I am going to tell you. It sounds like calling the repair guy. Luckily he comes on Friday, and then I will know the extent of the damage.

So that was the third thing, and now I hope that it is over.

But who cares - they are all just things.

No comments:

Post a Comment